20:55

3 MOJE ULUBIONE PIOSENKI O BOGU


Podobno poniedziałek to jeden z najbardziej przygnębiających dni (przynajmniej takie słuchy mnie doszły). No, ale nie ma co się oszukiwać. Każdy zna ten ból życia, kiedy po leniwym, błogim weekendzie trzeba wrócić do szkoły i roboty.

Lubię uszczęśliwiać ludzi, dlatego postanowiłam umilić Ci ten początek tygodnia. 
Ruszam z nową serią postów - MUZYCZNY PONIEDZIAŁEK. Każdego pierwszego dnia tygodnia będę pisała o trzech piosenkach (co tydzień tematem przewodnim będzie co innego).  

A czemu właśnie taki pomysł? Bo z muzyką łatwiej zacząć kolejne 7 pięknych dni. Poza tym piosenki dają tyle energii do życia, że się w pale nie mieści. A! No i jeszcze jeden powód. Chciałabym podzielić się z Tobą tym czego słucham. Może akurat odkryjesz tu utwory, których jeszcze nie znałeś, a które staną się dla Ciebie ważne tak jak i dla mnie.

Teraz będzie mała ciekawostka z mojego życia. Gdzieś tam między słuchaniem Toma Jonesa, Luxtorpedy czy Ras Luty, szczególnie dużo miejsca na mojej playliście zajmują piosenki o Bogu. Nieskromnie mogę się nazwać mistrzem wyszukiwania cudownych piosenek religijnych. Uwielbiam szperać na youtubie i polować na takie muzyczne perełki (których całkiem sporo już wyłapałam). A czemu w ogóle zaczęłam węszyć na youtubie w poszukiwaniu takich utworów?

Bo kocham muzykę. Kocham jak ona opowiada o czymś sensownym. I kocham Jego. Boga. Brakowało mi radości w wierze, bo chciałam o Nim słyszeć w muzyce. Bardzo lubię wszelkie gospelowe klimaty, a kościelne smęty (sorry za to określenie) mnie nudzą. Ej, serio. Wiara jest radosna. On pokonał śmierć, kocha nas, więc jest się z czego cieszyć. I właśnie dlatego zaczęłam wyszukiwać piosenek religijnych, które w piękny oraz radosny sposób mówią o Nim.


1. GABI GĄSIOR & HOLY NOIZ - ,,SŁUDZY PAŃSCY CHWALCIE PANA"

źródło - youtube (konto - Gabriela Gąsior)

Na początku chciałam Cię poprosić, abyś w miarę możliwości posłuchał/a tych piosenek. Dzięki temu łatwiej będzie Ci pojąć moją wielką fascynację tymi utworami :)

,,Słudzy Pańscy Chwalcie Pana" to moje najnowsze, świeżutkie odkrycie. Głos Gabi tak kojący, że nie da się przejść obojętnie obok jej utworów. I jeszcze ten cudny teledysk na Górze Św. Anny -  w miejscu, w którym tak uwielbiam spacerować i rozmyślać. W teledysku nie zabrakło nawet moich ulubionych franciszkanów :) 

W ogóle lubię słuchać tej piosenki wieczorem przed modlitwą. Dzięki niej przypominam sobie o wszystkich dobrych rzeczach, które mi się danego dnia przydarzyły.

Miałam przyjemność słyszeć tę piosenkę na żywo na koncercie w trakcie Święta Młodzieży. To było cudowne uczucie jak razem z innymi wielbiliśmy Go śpiewaniem. 

,,KTÓŻ JEST TAKI JAK NASZ PAN, KTÓRY TRON SWÓJ W NIEBIE MA?
ON PODNOSI Z PROCHU TYCH, KTÓRYCH NĘDZNE BYŁY DNI
 ON WYWYŻSZA UBOGIEGO POŚRÓD KSIĄŻĄT LUDU SWEGO"
                                                                                    ~ ,,Słudzy Pańscy Chwalcie Pana"


2. TRZECIA GODZINA DNIA (TGD) - ,,MOJA WOLNOŚĆ"

      źródło - youtube (konto - TGD)

TGD to chór, który ma na mojej liście ulubionych zespołów miejsce pierwsze. Ich utworów mogłabym słuchać na okrągło, bez względu na to czy jadę właśnie na rowerze czy siedzę na ławce w rynku. Podoba mi się energia i zapał tego zespołu.

Dzisiaj chciałam się z Tobą podzielić utworem ,,Moja wolność", którego słucham dzień w dzień i uświadamiam sobie, że wiara daje prawdziwą wolność. Już jak słyszę  pierwsze dźwięki tej piosenki to mam ciary na rękach i czekam na refren. Serio. Ten refren jest boski i tak bardzo prawdziwy. Bo jak człowiek czuje się kochany i wolny to ma po prostu ochotę tańczyć i śpiewać, aby dzielić się tym entuzjazmem z innymi.
,,TO MEJ WOLNOŚCI PIEŚŃ
JUŻ NIC NIE TRZYMA MNIE,
CHCĘ TAŃCZYĆ, CHCĘ ŚPIEWAĆ
O ALLELUJA"
           ~ ,,Moja wolność"


3. EXODUS 15 - ,,NASZ BÓG"

                                                źródło - youtube (konto - exodus15band)

Pierwszy raz usłyszałam tę piosenkę na Święcie Młodzieży i się w niej zakochałam. Zapamiętałam jakieś wyrywkowe słowa i po powrocie do domu odnalazłam ten utwór przez google. I takim sposobem muzyka tego zespołu towarzyszy mi od jakiś dwóch lat.

Jak mam doła, jestem zrezygnowana, trochę na Niego nakrzyczę w myślach i pogrążam się w jakimś kryzysie to słucham tej piosenki i coś we mnie pęka. Można powiedzieć, że ,,Nasz Bóg" przywraca mnie do pionu.
,,JEŚLI NASZ BÓG JEST PRZY NAS JUŻ NIC NAS NIE ZATRZYMA
JEŚLI NASZ BÓG JEST Z NAMI, KTÓŻ JEST PRZECIWKO NAM?"
                                                                                  ~ ,,Nasz Bóg"

 Pamiętasz jak kiedyś pisałam, że żyłam bez Boga? Gdyby ktoś w tym trudnym i burzliwym dla mnie okresie, puściłby mi tę piosenkę to chyba wcześniej zaczęłabym się zastanawiać nad tym, że pora się nawrócić, bo życie bez Niego jest puste. 

PS. I co myślisz o mojej nowej serii postów? Masz jakieś swoje ulubione religijne piosenki? Chętnie posłucham :)


13 komentarzy:

  1. Weszłam tutaj, bo zaciekawił mnie tytuł, nie wierzyłam, że odnajdę tutaj zespoły gospel, które tak bardzo uwielbiam!
    TGD również zajmuję u mnie miejsce numer jeden ich utwory są kojące dla duszy, dają dużo refleksji a jednocześnie wewnętrznej radości. Miałam nawet okazję usłyszeć ich na żywo - niezapomniany moment <3
    Exodus 15 to również jeden z zespołów, które bardzo lubię i również miałam okazję usłyszeć ich na żywo.

    Osobiście z zespołów gospel polecam również posłuchać zespołu CME są może mniej znani, ale też mają ciekawe aranżację piosenek (nawet tych kościelnych smętów)
    Również urzekający głos ma Nikola Warda - polecam Dragon i Nikola Warda - Doceń to co masz

    Dla miłośników hip-hopu - chrześcijańskie rapsy też istnieją ;)

    Na koniec może zainteresuje Cię też piosenka pt.: Wolność ( Ks.Jakub Bartczak i Fragua)

    Pozdrawiam i czekam na więcej postów z tej serii, bo zapowiada się to cudownie! :)

    http://ladonnamodernaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Po ŚDM w Polsce zwraca się dużą uwage na nasza wiarę, pobożność, pojawia się zdecydowanie więcej wypowiedzi na ten temat. Uważam, że większość powstała nie by chwalić Boga, lecz by zdobyć sławe. Przecież ŚDM odbywają się na swiatową skale. Ale wracajac do tematu posta.. Zgadzam się z tobą, że piosenki powinny być radosne, mamy czym sie cieszyć. Osobiscie nie slucham piosenek gospel. Szczerze podziwiam, uwielbiam i zachcecam do wysluchania tworczosci ks. Jakub Bartczaka :-) Nie lubi raduj, jedna jego piosenki podbijaja serce.
    Serdecznie buziaczkiem okazało zapraszam w siebie http://bogwilife.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowity pomysł z tymi piosenkami. Nie jestem bardzo wierząca, do kościoła chodzę od czasu do czasu, czasami nie wiem dlaczego tak wychodzi. Zapewne z lenistwa. Ale wierzę w Boga, chociaż gdybym rozmawiała z księdzem i nie tylko, to by stwierdził, że to nie wiara, jeśli nie chodzę co niedzielę do kościoła. Zawsze takiego typu muzyka doprowadzała mnie o dreszcze ;) EXODUS 15 - ,,NASZ BÓG" jest rewelacyjna. Nie zapomnę jak nasz papież przyjechał ostatni raz do Polski. Jak wtedy słuchałam te wszystkie piosenki, a byłam dzieckiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy mocno nie zagłębiałam się w takie utwory, jednak nie twierdzę, że są mi obce ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na temat, ale z innego gatunku muzycznego. :)

    https://www.youtube.com/watch?v=wVHVYns-NjA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za kolejnego, religijnego hiciora! :)

      Usuń
  6. Sama nigdy nie szukam nowych piosenek, chętnie wiec wpadnę do ciebie co poniedziałek. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam tylko jedną piosenkę, resztę muszę przesłuchać ale lubię takie utwory, dodają otuchy w gorsze dni :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piosenki o Bogu kojarz mi się czasami dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak myślę o Bogu i dzieciństwie to przypomina mi się ,,Arka Noego" <3

      Usuń
  9. Ja zdecydowanie wolę skillet "stars"

    YouTube
    Blog

    OdpowiedzUsuń

*PROSZĘ O NIEZOSTAWIANIE LINKÓW DO SWOICH BLOGÓW. *KOMENTARZE TYPU ,,ŚWIETNY POST" PROSZĘ SOBIE DAROWAĆ
Jestem radosnym człowieczkiem, ale będę jeszcze bardziej szczęśliwa, jeśli zostawisz tu po sobie ślad. Chciałabym tworzyć blog razem z Tobą, więc zapraszam Cię do komentowania :)

Copyright © 2016 Oczami humanistki , Blogger