21:00

3 MOJE ULUBIONE KAWAŁKI ROCKOWE


Polskie ballady rockowe są dobre na wszystko. Na cierpienie, myślenie, rozkminy, smutkowanie, szkolne wkurwienie i na bóle serduszka, gdy nasz obiekt westchnień poderwie nielubianą przez nas koleżankę.
1. O.N.A - ,,NIEKOCHANA"

(źródło - youtube, konto - ONAMusicTVVEVO)
,,Płaczę do pustych ścian - co za wstyd
Byłam z kimś jakiś czas, nieważne już
Czuję, że wokół mnie nie kocha nikt
Czuję, że zawsze już będzie tak"
,,Niekochana" to jak dla mnie najbardziej wzruszająca piosenka O.N.A. Czyste arcydzieło. Jej tekst porusza tak dogłębnie, że ma się ochotę usiąść na parapecie, opatulić kocykiem, patrzeć na gwiazdy, a ból zatamować kolejnym kieliszkiem wina. Założę się, że (niestety) każdy z nas mógłby się utożsamić ze słowami ,,Niekochanej". Ileż razy było tak, że ta druga strona nie obdarzyła nas uczuciem? Ileż to razy chcieliśmy tworzyć z tą drugą stroną nasz własny, mały, kochany świat? A ileż to razy nasze piękne wyobrażenia znikały tak szybko jak żarcie na świątecznym stole?
,,Nie będę już kłamać sobie prosto w twarz
Nie będę już szarpać się
Przepraszam, że kochałam Ciebie"
Jestem zdania, że każdy z nas czasem musi się posmucić. To jest zdrowe. Czasem powinno się popłakać, powalić w poduszkę i pokrzyczeć, że miłość jest bezsensu. Więc jeśli macie doła, to ta piosenka jest idealna do dobrego przeżycia własnego bólu i rozczarowania.

2. DŻEM - ,,AUTSAJDER"

 (źródło - youtube, konto - arni664)
,,Chociaż puste mam kieszenie,
No i wódy czasem brak
Ja już nigdy się nie zmienię,
Zawsze będę żył już tak"
Śp. Ryśkiem Riedlem i Dżemem jest zafascynowana od gimnazjum. Nawet nie jesteś sobie w stanie wyobrazić ile ta muzyka wniosła do mojego życia. Ballady tego zespołu są przepełnione ogromną wrażliwością, a jej teksty brzmią często niczym wydarte z cierpiącego serca.
,,Nie słuchałem nigdy ojca,
Choć przestrzegał: "Zgnoją Cię!"
Z naiwności w oczach chłopca
Dziś już wielu śmieje się.
,,Autsajdera" postrzegam jako piosenkę o tym, że trudno jest być sobą ze względu na trudne relacje z innymi ludźmi. Niewiarygodnie trudno jest być innym, bo z czasem można się stać wyobcowanym, niepasującym to obrazka ,,idealnego" społeczeństwa.
,,Ale jedno wiem po latach,
Prawdę musisz znać i ty:
Zawsze warto być człowiekiem,
Choć tak łatwo zejść...
Zejść na psy!"
3. PERFECT - ,,NIEPOKONANI"

 (źródło - youtube, konto - Perfect)
 ,,Gdy ktoś, kto mi jest światełkiem
Gaśnie nagle w biały dzień
Gdy na drodze za zakrętem
Przeznaczenie spotka mnie
Czy w bezsilnej złości łykając żal
Dać się powalić
Czy się każdą chwilą bawić
Aż do końca wierząc, że
Los inny mi pisany jest"
Najpiękniejsze zostawiłam na koniec. Uważam, że ,,Niepokonani" to muzyczne arcydzieło. Ponadczasowe. Wybitne. Zasługujące na światową sławę.  

Zatracam się, gdy słucham tego utworu. Czuję jak wzruszenie powoli wyciska łzy z moich oczu.
,,Płyniemy przez wielki Babilon
Dopóki miłość nie złowi nas
W korowodzie zmysłów możemy trwać
Niepokonani
Nim się ogień w nas wypali
Nim ocean naszych snów
Łyżeczką się odmierzyć da"
 Po wysłuchaniu ,,Niepokonanych" czuję się jakby ktoś wyłączył mnie z życia. Czuję się jak w transie (a nie ćpam). Myślę o tym, co było. O tym jak żyłam. Jak kochałam. Jak wierzyłam. Jak walczyłam. A później myślę o tym, co będzie. O tym jak będę żyła. Jak będę kochała. Jak będę wierzyła. Jak będę walczyła.

Życzę sobie i Tobie abyśmy jako ludzie w kwiecie wieku mogli powiedzieć, że postępowaliśmy i postąpiliśmy tak jak Markowski śpiewa w ostatniej zwrotce.
,,Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść
Niepokonanym
Wśród tandety lśniąc jak diament
Być zagadką, której nikt
Nie zdąży zgadnąć nim minie czas"

4 komentarze:

  1. Też lubię te trzy kawałki, Niepokonanych najbardziej :-) A słyszałaś nową piosenkę Chylińskiej 'Królowa łez?"

    OdpowiedzUsuń
  2. Piosenka Perfectu kojarzy mi sie z dzieciństwem... Mój tato jets ich fanem :P
    Pozdrawiam,
    Normxcore

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja uwielbiam Perfekt! :) Jeden z lepszych polskich zespołów :)
    https://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Achh.. Perfect powinien dostać Oscara za tę cudowny utwór!

    magdalens-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

*PROSZĘ O NIEZOSTAWIANIE LINKÓW DO SWOICH BLOGÓW. *KOMENTARZE TYPU ,,ŚWIETNY POST" PROSZĘ SOBIE DAROWAĆ
Jestem radosnym człowieczkiem, ale będę jeszcze bardziej szczęśliwa, jeśli zostawisz tu po sobie ślad. Chciałabym tworzyć blog razem z Tobą, więc zapraszam Cię do komentowania :)

Copyright © 2016 Oczami humanistki , Blogger