10:19

Owocowa drożdżówka

Ahoj ludzie! Jak się macie? :)
Dzisiaj przepis na owocową drożdżówkę, czyli ciasto, które najbardziej kojarzy mi się z latem.  Ogromnym plusem tego ciasta jest to, że jeśli zalegają Ci w domu jakieś owoce, a nie masz już na nie ochoty, to spokojnie możesz dodać je do drożdżówki. Gwarantuję, że będą smakowały niebiańsko i zachwycą wszystkich domowników. ;)


 


 





































































Składniki na ciasto:
  • 1 kg mąki 
  • 3 jajka
  • 1 szkl mleka
  • 0,5 szkl cukru 
  • 1 cukier waniliowy
  • 0,5 kostki drożdży 
  •  0,5 kostki margaryny   
  • czerwone porzeczki/ malina/truskawka - czyli co kto lubi ;) 

1. Wlej mleko do garnka i gotuj dopóki nie będzie ciepłe ( nie może być wrzące). W mleku rozpuść drożdże i margarynę. Następnie ostudź. 
2. Do miski wsyp cukier , mąkę , cukier waniliowy i dodaj jajka. Następnie wlej rozpuszczone drożdże oraz margarynę. 
3. Wszystko należy ugnieść do powstania gładkiej masy. Jeśli ciasto będzie za twarde,  trzeba dodać ciepłego mleka . 
4. Ciasto należy odstawić do wyrośnięcia.  
5. Blachę należy posmarować margaryną lub olejem. Ciasto wyłożyć na blachę, posypać owocami i kruszonką (patrz : niżej). Drożdżówkę wsadzić do rozgrzanego piekarnika (180 stopni) i piec przez 60 minut.

                                                                                                                 
Składniki na kruszonkę: 
  • 0,5 szkl mąki
  • 0,5 kostki margaryny
  • 0,5 szkl cukru
1. Całość należy ugnieść. 

Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Świetny przepis!
    Zapraszam
    http://back-to-reallity-piti.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że przepis jest niesamowity!
    Dziś zabiorę się za zrobienie tego cuda! :)
    Zapraszam
    http://aleksandraa-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis :)
    Wygląda przepysznie :D
    http://everything-by-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. świetnie ! :)

    zapraszam do mnie:

    agatakphotography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie i dość proste w przygotowaniu :)
    Pozdrawiam i zapraszam: KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. ale zrobiłaś mi chętke na taką drożdzówkę hahaha:D
    u babci na pewno ją upiękę, tak jak inne ciasta - 5 kg więcej haha
    Nie wiedziałam że to takie proste w przygotowaniiu, świetny post :)
    Zapraszam na mojego bloga- klik! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla takiego dobrego ciasta można przeboleć te 5 kg ;)

      Usuń
  7. Mniam! Aż zgłodniałam! <3 Super post i dziękuje za przeeepis:*

    Relacja na blogu z koncertu One Direction! <3 ZAPRASZAM

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/2015/07/one-direction-concert-in-norway-oslo.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  8. Skorzystałam z twojego przepisu i mi wyszła świetnie! :)
    http://slodkasmietanka3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. apetycznie to wygląda, moja babcia zawsze robi takie.. pycha ! :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/- zapraszam, skomentuj jeśli coś Ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze robię to ciasto z babcią ;)

      Usuń

*PROSZĘ O NIEZOSTAWIANIE LINKÓW DO SWOICH BLOGÓW. *KOMENTARZE TYPU ,,ŚWIETNY POST" PROSZĘ SOBIE DAROWAĆ
Jestem radosnym człowieczkiem, ale będę jeszcze bardziej szczęśliwa, jeśli zostawisz tu po sobie ślad. Chciałabym tworzyć blog razem z Tobą, więc zapraszam Cię do komentowania :)

Copyright © 2016 Oczami humanistki , Blogger