10:01

6 rad jak przeżyć upały i się nie ugotować



,,Na plaży słońce praży..." - to słowa mojej ulubionej piosenki Wałów Jagiellońskich ,,Monika, dziewczyna, ratownika". W sumie, post nie o piosence będzie, ale o upałach. Dzisiaj we Wrocławiu 35stopni i nie idzie wytrzymać....

Chciałam się z Wami podzielić moimi złotymi radami - JAK PRZEŻYĆ UPAŁ I SIĘ NIE UGOTOWAĆ?

  1. Jeśli tylko nie musisz wychodzić z domu to nie wychodź. No chyba, że musisz iść ratować świat no to nie ma zmiłuj. ;)
  2. Jeśli jesteś po za domem noś jasną i przewiewną odzież. Pamiętaj również o kapeluszu (i nie ma tu wymówek w stylu głupio w nim wyglądam).
  3. Noś ze sobą wilgotne chusteczki np. takie dla dzieci. Idealnie sprawdzą się, gdy spoci się twarz. Dzięki nim dłużej poczujesz świeżość na buzi.
  4. Pij co najmniej 2 litry wody. Porządne nawodnienie jest podstawą dobrego samopoczucia w upały.
  5. Zrezygnuj ze słodyczy, bułek słodkich i tłustych potraw. Pączki są dobre, ale niestety, kiedy termometr pokazuje +30 stopni może nas po nich po prostu zemdlić. 
  6. Noś ze sobą mały wachlarz. Niby się namachasz, ale zawsze lepiej się namachać, ale poczuć przyjemny wiaterek na twarzy. 
Podam Wam moje 2 ulubione napoje na upalne dni. 

 
Woda z melisą i cytryną to mój ,,namber łan". Idealnie smakuje z lodem. Taką mieszankę możesz zrobić w sobie nawet w plastikowej butelce i ruszyć na miasto.






Oczywiście nie mogło zabraknąć mojego ulubionego domowego kompotu. Jest naprawdę banalny, pyszny, a przynajmniej masz pewność, że nie ma w nim żadnej chemii.

Przepis na domowy kompot:
Składniki:
  • 1,5 litra wody
  • 0,5 kg wiśni (mogą być też inne owoce np. jabłka, truskawki; owoce można też dowolnie łączyć)
  • 1 szkl cukru 
Przygotowanie:
  1. Wlewasz wodę do garnka i dodajesz owoce.
  2. Następnie dodajesz cukier.
  3. Wszystko gotujesz ok. 30 minut.
Smacznego! i 3majcie się w te upały ;)

2 komentarze:

  1. Fajny post i rady.
    Napoje wyglądają na bardzo orzeźwiające, muszę kiedyś ich spróbować. :)
    Życzę udanych wakacji i zapraszam do mnie. ;)

    http://zpamietnikakoniarza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnt post, zycze udanych wakacji :) zapraszam do mnie http://sleepinawaybaby.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

*PROSZĘ O NIEZOSTAWIANIE LINKÓW DO SWOICH BLOGÓW. *KOMENTARZE TYPU ,,ŚWIETNY POST" PROSZĘ SOBIE DAROWAĆ
Jestem radosnym człowieczkiem, ale będę jeszcze bardziej szczęśliwa, jeśli zostawisz tu po sobie ślad. Chciałabym tworzyć blog razem z Tobą, więc zapraszam Cię do komentowania :)

Copyright © 2016 Oczami humanistki , Blogger