23:30

3 PIOSENKI NA JESIENNE WIECZORY

Moje życie z dniem dzisiejszym wróciło do starego-nowego trybu. Starego, dlatego że skończyły się najdłuższe wakacje mojego życia i znów wracam do normalnej rzeczywistości (czytaj - przestaję się lenić cały dzień). A nowego, dlatego że zaczynam studia i jednocześnie nowiutki (myślę, że lepszy) etap żywota. Także razem z październikiem pojawiły się te dni, kiedy wracam na chatę i przytulam się do grzejnika. Dzisiaj dzielę się z Tobą kawałkami, których najlepiej słucha się w kącie pokoju będąc owiniętym kocem jak burrito :)

1. MICHAEL JACKSON - ,,SPEECHLESS"

 źródło - youtube (konto - KingXOfXPop)

* Jeszcze nigdy o tym nie mówiłam, ale kocham Jacksona za jego genialny dorobek artystyczny, a przede wszystkim za to jakim był człowiekiem. Przyznaję, że Michael jest moim autorytetem oraz wzorem.
,,Twa miłość magią jest, tak czuję ją
Ale nie mam słów żeby wyjaśnić
Przeszłość pomaga wyjawiać namiętność
Ale jest tyle światów i światów z drogami do wyjaśnienia
By powiedzieć ci jak się czuję"
Zawsze jak przychodzi jesień to szukam jakiś delikatnych, klimatycznych,  a przede wszystkim łagodnych brzmień. Takie jest właśnie ,,Speechless". Uwielbiam zakopywać się w swoją kołdrę tak, że widać mi tylko oczy i słuchać tego utworu. Zawsze mega się przy nim uspokajam i relaksuję. Uważam, że Michael miał najłagodniejszy i najprzyjemniejszy głos jaki kiedykolwiek słyszałam.
,,Lecz brak mi... brak słów, brak słów
Ty na mnie działasz tak
Choć z Tobą tu, w oddali gdzieś, a świata nagle brak
Co mówić Ci, gdy jesteś tu, bo w słowach gubię się
W głowie wszystko wciąż kręci się i cicho modlę się"
Czasem zastanawiam się jak można w tak spokojny sposób śpiewać o cierpieniu oraz o tym, że czegoś nam w życiu brakuje i tęsknimy...

2. MANCHESTER - ,,LUBIĘ TWOJE WŁOSY"

 źródło - youtube (konto - Manchester)

To zdecydowanie piosenka w moich klimatach (no wiesz - dzieci kwiaty, lata 60-te, glany, bandany i te sprawy). Od gimnazjum jestem bardzo zafascynowana ruchem hippisowskim i ich ideologią. I właśnie wtedy jakimś cudem wpadła mi w łapy, a raczej w uszy ta piosenka.
,,Ale lubię twoje włosy
Glany, cienkie papierosy
Małą bliznę na kolanie
(I że) nie o wszystkim mówisz mamie"
Czemu właśnie taka piosenka na jesień? Bo teledysk idealnie pokazuje tę porę roku - pomarańczowe niebo, złote liście... Uwielbiam puszczać sobie ten kawałek, gdy październikowym wieczorem popindalam do domu, przepływam przez tony liści na drodze i czuję orzeźwiający podmuch wiatru.
,,Lubię gdy jesteś zawzięta
Kiedy walczysz o zwierzęta
Że masz dziary w dziwnych miejscach
Że się kochasz przy Beatlesach"
PS. Jeśli nie przepadasz za mainstreamem i szukasz czegoś oryginalnego, klimatycznego i hipsterskiego to ta piosenka jest dla Ciebie :)

3. PĄCZKI W TŁUSZCZU - ,,TYLKO BĄDŹ"

źródło - youtube (konto - PaczkiWTluszczuVEVO)

Uwielbiam Karolaka, a jak jeszcze się dowiedziałam, że śpiewa to już w ogóle byłam wniebowzięta!

,,Tylko bądź" to dla mnie piosenka typowo na jesienne rozkminy. Nie wiem czemu, ale zawsze w tej porze roku dokonuje jakiś życiowych podsumowań. Lubię zapalić sobie jakieś pachnące świeczki na parapecie, opatulić się kocem i zrobić z siebie tortillę, później przykleić nos do okna i myśleć.
,,Tylko bądź
W każdy dzień i każdą noc
Niech miłości płonie stos
Niech zapłonie z nami świat"
Może wstyd się przyznać, ale gustuję w piosenkach o miłości.
,,To już tyle lat
Niosę cały świat dla ciebie
Czy to jeszcze ja?
Nie wiem"
A Ty jakich piosenek słuchasz w jesienne wieczory?

3 komentarze:

  1. Dorobku muzycznego Karolaka nie znam, ale "Tylko bądź" wpadło mi w ucho już jakiś czas temu i muszę przyznać, że naprawdę przyjemna piosenka, tekst naprawdę zgrabny jak na polską scenę muzyczną, a Karolka nieźle sobie radzi w roli wokalisty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No cóż, w akademiku mam ograniczoną możliwość słuchania muzyki, ale jesienią mam zawsze fazę na Kaczmarskiego :D To taka mało agresywna pora roku, że aż nie chce mi się słuchać rocka.

    OdpowiedzUsuń

*PROSZĘ O NIEZOSTAWIANIE LINKÓW DO SWOICH BLOGÓW. *KOMENTARZE TYPU ,,ŚWIETNY POST" PROSZĘ SOBIE DAROWAĆ
Jestem radosnym człowieczkiem, ale będę jeszcze bardziej szczęśliwa, jeśli zostawisz tu po sobie ślad. Chciałabym tworzyć blog razem z Tobą, więc zapraszam Cię do komentowania :)

Copyright © 2016 Oczami humanistki , Blogger