00:30

Czy można przejść na wegetarianizm będąc nastolatkiem?


Wiele osób uważa, że tylko mięso może dać nam odpowiednie składniki odżywcze, witaminy i energię do życia. A więc czy szkodliwe jest przechodzenie na wegetarianizm będąc nastolatkiem?

Jestem przekonana, że nie. Wykluczenie z diety mięsa nie sprawi, że urosną Ci królicze zęby, a na Twoim talerzu będzie tylko trawa. A tak na serio to  chodzi mi o to, że zmiana diety nie musi sprawić, że przestaniesz rosnąć, mózg Ci wyparuje czy przestaniesz miesiączkować. Oczywiście mówię tu o mądrych i przemyślanych decyzjach, kiedy mięso odpowiednio zastąpimy innymi produktami. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, skonsultuj się z dietetykiem lub wyszukaj potrzebnych informacji w internecie (teraz aż roi się od bezmięsnych przepisów, jadłospisów, porad itd.).

Ja akurat przestałam jeść mięso mając 14 lat. Wyniki z krwi mam książkowe i nie narzekam na  problemy zdrowotne czy brak energii. 

Jeśli będziesz robić rutynowe badania w stylu pobieranie krwi, to na prawdę wegetarianizm nie wyrządzi Ci żadnej krzywdy. Liczy się tylko zdrowy rozsądek i odpowiedzialność.

3 komentarze:

  1. Pewnie, że masz rację! Jak dla mnie na wegetarianizm można przejść w dowolnym wieku tylko trzeba pamiętać, żeby zapewnić organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych w innej postaci. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety nie mogę przejść na wegetarianizm ;)
    http://gooodfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. moja koleżanka jest wegetarianką od 6 roku życia i czuje się bardzo dobrze;)

    OdpowiedzUsuń

*PROSZĘ O NIEZOSTAWIANIE LINKÓW DO SWOICH BLOGÓW. *KOMENTARZE TYPU ,,ŚWIETNY POST" PROSZĘ SOBIE DAROWAĆ
Jestem radosnym człowieczkiem, ale będę jeszcze bardziej szczęśliwa, jeśli zostawisz tu po sobie ślad. Chciałabym tworzyć blog razem z Tobą, więc zapraszam Cię do komentowania :)

Copyright © 2016 Oczami humanistki , Blogger