12:10

3 MOJE ULUBIONE PIOSENKI REGGAE

Mimo że lubię słuchać wszystkiego (od jazzu przez dubstep po rocka) to w pasku bocznym możesz przeczytać, że szczególnie lubuję się w dwóch gatunkach muzycznych. Szczególnie uprzywilejowane miejsce w moim serduszku ma reggae. Po raz pierwszy zetknęłam się z tym rodzajem muzyki w gimnazjum. Szukałam jakiś uspokajająco-bujająco-oryginalnych dźwięków i znalazłam. Znalazłam muzykę miłości, szacunku i pokoju.


1. EASTWEST ROCKERS - ,,DOKĄD TAK BIEGNIESZ"
* Chłopaki grają raggamuffin wywodzący się z reggae i dancehall, więc pozwoliłam sobie zamieścić ich piosenkę właśnie w kategorii reggae

 źródło - youtube (konto - PAKA_LOLO)
,,Dokąd tak biegniesz?
Przecież wiesz, że przed sobą nie uciekniesz o niee
Wyciągnij rękę!
Może wreszcie dosięgniesz tego co naprawdę ważne jest"
Za co kocham reggae? Za przekaz. To muzyka o czymś. O szczęściu, pięknie, przyjaźni, dobrej zabawie i problemach współczesnego świata. Po prostu zero bezsensownego bredzenia o niczym.
,,Wielki Babilon promuje zamęt proponuje Tobie szczurów wyścig i owczy pęd
Naprawdę to co widzę wywołuje wstręt
Co dzień nowe kłamstwo i nowy podstęp
Ja mówię Ci:
Ty nigdy nie rób tego co robią ludzie źli
Nigdy nie pozwól by dusze zabrali Ci
Pamiętaj, że o sobie decydujesz Ty"
Największą sympatią darzę zespół EastWest Rockers. Uważam, że wszystkie ich kawałki mają ponadczasowy charakter. Bardzo sobie cenię, gdy muzycy dostrzegają problemy zwykłych szaraków.

Piosenka ,,Dokąd tak biegniesz" ma dla mnie szczególne znaczenie. Zawsze słucham jej jak mam jakiś rozpiździel życiowy, mnóstwo obowiązków, a jedynym moim pragnieniem jest katapultowanie się na bezludną wyspę. Po wysłuchaniu tego utworu zdrowo zwalniam tempo. Zdaję sobie sprawę, że trzeba się zatrzymać, bo życie nie jest po to, żeby gdzieś zapierdzielać jak mysz w kołowrotku. Więc jeśli szukasz jakiegoś klimatycznego oraz motywującego utworu to polecam Ci ten zespół. I nie będę tu ukrywać - głos ich wokalisty Ras Luty jest bardzo charakterystyczny, przyjemny dla ucha i wręcz intrygujący.
,,Pośpiech, rządzą pieniądza, nie dla mnie jest
Nie na tym opiera sie mój świat.
Hey powiedz mi, kiedy tak prujesz
Czy nie widzisz, że omijasz piękno dookoła Ciebie?
Zatrzymaj sie, hey powiedz mi jak to jest
Kiedy wciąga Cię w wir wydarzeń świadomość, że możesz mieć więcej
Nakazuje w materialnym świecie Ty pogubiłeś się
Temperatura wzrasta a Ty pragniesz więcej
Ty nie masz przyjaciół bo ufasz tylko sobie
To rządzą pieniądza zostawia pustkę w głowie"
OSTRZEŻENIE! Jak już raz posłuchasz EastWest Rockers to tak łatwo się od nich nie uwolnisz :)  Wiem z własnego doświadczenia, że z każdą kolejną piosenką będziesz chciał więcej i więcej. W końcu nie można przejść obojętnie wobec tak pozytywnej muzyki.

PS. Mam taki pomysł. Jesteś zmęczony, sfrustrowany albo opuścił Cię życiowy entuzjazm? Rozłóż gdzieś wygodnie swoje szanowne poślady, zamknij oczy i posłuchaj tej piosenki. Tylko skup się na tekście, wsłuchaj się, a po głębszym namyśle stres powinien odejść, a radość wrócić.

2. NATURAL DREAD KILLAZ - ,,MUZYKI, ŚWIATY, PIĘKNY"

źródło - youtube (konto - OGfilmsGruoups)

Już refren tego utworu mówi sam za siebie :)
,,Ja wiem to, ta muzyka pokazuje świata piękno,
dlatego w całości, ja oddaję się tym dźwiękom"
Reggae uczy miłości do świata i akceptacji rzeczywistości. Urzeka mnie to, że w chwili, gdy jest smutno i beznadziejnie, reggae woła : ,,Rozejrzyj się. Patrz jak jest pięknie. Nie smutaj." I tutaj zdradzę Ci tajemnicę. Jak myślisz czemu jestem takim pozytywnym człowiekiem? Tak, tak. Dobrze myślisz. Właśnie przez tę muzykę. Jak tu nie kochać życia, gdy taki przekaz leci Ci w słuchawkach?
,,Ta muzyka jest jak woda, ta muzyka jest jak tlen,
jest jak pożywny posiłek, regeneruje mnie jak sen"
Uwielbiam NDK za ten pozytywny przekaz. Muzyka reggae ma tę cudną cechę, że jak ją słyszysz to masz ochotę densić i się bujać w jej rytm. Posłuchaj sobie chłopaków to będziesz wiedział/a o czym mówię.
,,To są te dźwięki,
dźwięki, które powodują, że odchodzą lęki.
Posłuchaj.
To ta muzyka, muzyka prosto z serca,
masz ją teraz na głośnikach.
Piękna jak zachodzące słońce
rozpala mnie, niczym letnie dni gorące
jej dźwięki są, są naprawdę kojące,
słuchaj w domu, na ulicy i wpadaj na koncert"
Przyznam się, że Mesajaha mogłabym słuchać na okrągło. To jeden z tych pięknie dźwięcznych i głębokich męskich głosów.

3. BOB MARLEY - ,,EVERYTHING'S GONNA BE ALRIGHT"

źródło - youtube (konto - Mislav Vonić)

Najcudowniejszą perełkę zostawiłam na koniec. Boba Marleya nikomu nie trzeba przedstawiać, więc przejdę do sedna. Ta piosenka to typowy, piękny pocieszacz.
,,Wstałem tego rana,
Uśmiechnąłem ze wstającym słońcem,
Trzy małe ptaki
Pochyliły się przez mój próg
Śpiewały słodkie piosenki
Melodie czyste i prawdziwe
Śpiewały "To jest moja wiadomość dla Ciebie"
W reggae urzeka mnie ta radość życia. Ta muzyka nauczyła mnie pozytywnego podejścia do świata i uwrażliwiła mnie na otaczające piękno. Jak dobrze, że jakiś cudowny człowiek stworzył ten gatunek. To genialne uczucie, gdy wstukujesz na youtubie ,,Bob Marley", wybierasz piosenkę, włączasz głośnik i po kilku pierwszych dźwiękach masz ochotę tańczyć, bo wszystkie smutki odeszły.
,,Nie martw się tym,
bo wszystko będzie w porządku.
Śpiewały: "nie martw się tym,
bo wszystko będzie w porządku"! *
*niech ten cytat będzie Twoją dzisiejszą dawką dobrej energii :)
A Ty też tak kochasz reggae?

3 komentarze:

  1. Dzięki mojej przyjaciółce Legendarnej Garowej zaczęłam słuchać punk reggae, a najbardziej Farben Lehre ( na pewno kojarzysz ich ,,Maturę" !) Chyba z trzy razy byłam na ich koncercie i przy okazji nasłuchałam się masy zespołów grających czyste reggae. Co najlepsze, jedynym który mi się nie spodobał był Bednarek. Może przez masę gimbazy w pierwszych rzędach, a może przez wrażenie niedbalstwa, braku pasji w jego muzyce wyszłam w połowie. Miałam wrażenie, ze on nie bawi się dobrze swoją muzyką. Za to Mesajah jest bardzo spoko - mam jego płytę, wygrałam na którymś z tych koncertów :D Dla takiego punko - metala jak ja reggae jest przyjemnym wytchnieniem od niemiłych spraw tego świata.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również lubię reggae :)
    Bardzo ciekawy post :)
    Pozdrawiam :)
    http://gloryhaul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam tylko ostatnią pozycję, ale dwóch pierwszych na pewno posłucham.

    OdpowiedzUsuń

*PROSZĘ O NIEZOSTAWIANIE LINKÓW DO SWOICH BLOGÓW. *KOMENTARZE TYPU ,,ŚWIETNY POST" PROSZĘ SOBIE DAROWAĆ
Jestem radosnym człowieczkiem, ale będę jeszcze bardziej szczęśliwa, jeśli zostawisz tu po sobie ślad. Chciałabym tworzyć blog razem z Tobą, więc zapraszam Cię do komentowania :)

Copyright © 2016 Oczami humanistki , Blogger