21:37

3 WRZEŚNIOWE ODKRYCIA MUZYCZNE



Pora zaprowadzić jakiś ład, skład i porządek w tej naszej muzycznej serii postów, dlatego teraz będą krótkie ogłoszenia parafialne. W każdy ostatni poniedziałek miesiąca będę pisać o piosenkach wyczajonych w ciągu ostatnich czterech tygodni i które są takie mega super, że trzeba o nich opowiedzieć całej ziemi i kosmosowi. A na tę chwilę pozostawiam tajemnicą to o jakich rodzajach piosenek będę pisała w drugie poniedziałki miesiąca. :)

1. HILLSONG UNITED - ,,OCEANS"

 źródło - youtube (konto - RELEVANT)

Wiem, że to wstyd i spuśćmy na to zasłonę milczenia, ale kiedy pisałam o piosenkach o Bogu, to nie znałam jeszcze tego zespołu. Na utwór ,,Oceans" wpadłam przez przypadek na fejsie. Rzadko zdarza mi się zakochać w piosence od pierwszego usłyszenia, a tu taka niespodzianka! Delikatne, subtelne i łagodne dźwięki tego numeru sprawiły, że łezka mi się w oku zakręciła.
,,Ty wzywasz na nieznane wody
Niepewnie więc mój stawiam krok
W ukryciu Ciebie odnajduję
I wierzę Ci, choć wokół toń"
Nigdy wcześniej nie sądziłam, że można tworzyć utwory o Nim w takim stylu. Gdybym usłyszała tę piosenkę w radiu to pewnie w życiu bym nie pomyślała, że oni śpiewają o Bogu. Chwila, gdy człowiek zaczyna analizować tekst ,,Oceans" jest po prostu bezcenna. Po prostu ma się wtedy ochotę płakać ze szczęścia, że On zawsze pomaga i trzyma za rękę. Normalnie taki zaciesz na twarzy się pojawia, że to się powinno uwieczniać na zdjęciach.
,,W głębinach łaska Twa wystarcza
Twa mocna dłoń ochrania mnie
Gdy krok niepewny, strach otacza
Ty nie zawodzisz nigdy mnie"
Z ciekawości poszperałam trochę w necie i dowiedziałam się, że Hillsong United to chrześcijański zespół muzyczny duszpasterstwa młodzieży stworzony przez naszych Braci Zielonoświątkowców australijskiego megakościoła Hillsong. Nie wiem czemu, ale przyszła mi do głowy taka myśl, że w ich piosenkach jest coś takiego jednoczącego wszystkich ludzi. Jakaś taka siła, która pozwala nam wszystkim (mimo różnic) wielbić Boga.
,,Duchu Święty naucz ufać Ci bez granic
I poprowadź mnie po wodzie
Dokądkolwiek mnie powołasz
Zabierz dalej niż mnie nogi mogą zanieść
Będę wierzyć coraz mocniej
W obecności mego Zbawcy"
2. DEMI LOVATO - ,,STONE COLD"

 źródło - youtube (konto - DemiLovatoVEVO)

Fani Demi pewnie wpierniczą mi gdzieś na dzielni, ale prawdę mówiąc do niedawna nie znałam żadnej piosenki tej dziewczyny. Ba! Ja nawet nie kojarzyłam jej głosu. Dopiero jakiś tydzień temu mój przyjaciel pokazał mi utwór ,,Stone Cold" (dzięki Piotrek! :). I momentalnie się wkurzyłam, że wcześniej nie śledziłam twórczości Demi.
,,Zimna jak głaz, zimna jak głaz
Widzisz mnie stojącą, ale tak naprawdę umieram na podłodze
Zimna jak głaz, zimna jak głaz
Może gdy nie będę płakać, nie będę już czuć"
Tekst niestety tak bardzo życiowy. I w momencie słuchania przypominają się człowiekowi wszystkie jego nastoletnie porażki z nieszczęśliwymi miłościami na czele. Wyczuwam już u siebie jesienny nastrój skoro zaczynam gustować w smutnych piosenkach (no, ale każdy w końcu musi czasem pozamulać).
,,Bóg wie, że starałam się
cieszyć z Twojego szczęścia
Wiedz, że próbowałam
Nawet jeśli nie potrafię zrozumieć, zniosę ten ból.
Daj mi prawdę, ja i moje serce
przetrwamy to
Jeśli ona jest szczęściem, to cieszę się z Twojego szczęścia"
Milion plusów daję Lovato za ten teledysk i wyśmienitą grę aktorską. Nie tak łatwo jest pokazać ból i rozdarte serce tak, aby nie wyglądało to na sztuczne, nadęte i tandetne. Demi wyszła z tej próby zwycięsko.

PS. Też masz takie ciary jak słyszysz jej niesamowity głos w refrenie?

*A teraz mam takie coś speszyl for ju od Fana Demi. Na moją prośbę chłop napisał, co sądzi o tym utworze i ile on dla niego znaczy, więc proszę mi tu to docenić :) Kurde, ja nawet nie wiedziałam, że ten mój przyjaciel potrafi takie piękne rzeczy pisać.

,,Od momentu wydania Stone Cold czymś się różniło od reszty piosenek. Kiedy pierwszy raz ją słyszałem, poczułem pewnego rodzaju zimny prysznic, takie "co Ty robisz? Uspokój się, gorsze rzeczy się przeżywało." Jest to jedna z piosenek, która przez swój smutek daje mi motywację i pomogła w walce z depresją i myślami samobójczymi. Ta ballada uświadamia, że prawdziwa miłość polega na tym, żeby cieszyć się szczęściem kochanej osoby, nawet jeśli jest ona szczęśliwa z kimś innym, ta troska o kogoś to coś naprawdę cennego. Stone Cold nauczyło mnie, że mimo burzy emocji, jakich doświadczamy we wnętrzu, czasami trzeba być tytułowo zimnym jak kamień, bo kiedy okazujemy słabość, świat zaczyna to wykorzystywać. Dużo się mówi o byciu sobą, o byciu naturalnym, ale czasami po prostu trzeba przywdziać zimną maskę uśmiechu, bo inaczej ktoś, kogo kochamy - widząc, że cierpimy - sam będzie cierpiał, potem my będziemy jeszcze bardziej cierpieć z jego powodu i tak w kółko. Pamiętajcie, jesteśmy w stanie przyjąć każdy ból, bo ból jest naturalnym elementem życia, on po prostu musi być, każdy ból jest do zniesienia, niezależnie od tego, jak bardzo jest nasilony. If happy is her, I'm happy for you - bądźcie szczęśliwi dla osób, które kochacie."
~Piotrek

3. MAGIC! - ,,NO WAY NO"

 źródło -youtube (konto - bbm)

Ostatnio mam wielką fazę na wyszukiwanie soundtracków, dlatego na koniec pokażę Ci taką jedną perełkę.

Oglądałam taki mega cudowny film pt. ,,Samba" o imigrancie z Senegalu i wypalonej pracownicy korporacji, która postanowiła zostać wolontariuszką. Pisnę jeszcze tylko tyle, że ich losy zbiegną się zupełnie nieoczekiwanie, a tę dwójkę połączy myślę, że wyjątkowa więź. W ogóle o tym filmie powstanie osobny post, ale teraz możesz sobie odpalić ten filmik na górze w ramach fajnej zapowiedzi.  

W ,,Sambie" usłyszałam głos mojego ukochanego wokalisty z zespołu MAGIC!. Po prostu to taki miód na serce, gdy słyszysz te swoje ukochane, bujające dźwięki.
,,Hej kochanie, kochanie
Twoje serce jest zbyt duże, by traktować je małym
Wiec nie wiń mnie,nie wiń mnie
Że chce być jedynym, który chce je mieć całe dla siebie"
Tak sobie czytam ten tekst i aż się rozmarzyłam o pięknej miłości :P
,,Czy będę zbyt daleko, gdy poczujesz się samotna? Nie ma mowy,nie
Czy poddam się i przestanę chronić nasz dom? Nie ma mowy, nigdy
Czy spędzę dzień nie mówiąc Ci,że jesteś piękna Nie ma mowy, nie"
 A Ty masz jakieś swoje wrześniowe odkrycia?


8 komentarzy:

  1. Wydaje mi się, że jesień i więcej wolnego czasu nakłoni mnie do szperania i poszukiwania nowych piosenek. Jak dla odkryciem, choć może to słowo nie do końca pasuje, bo czekałam na ten singiel - to nowa piosenka Comy, Lipiec. Jestem odrobinkę rozczarowana, aleee czekamna całą płytę. Kojarzysz może Come? :)
    Pozdrawiam
    www.ogladam-swiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy9/27/2016

    Dziękuję kochana, że mnie tak ładnie opisałaś <3 Cieszę się, że Ci się spodobało, i w ogóle przez tą notatkę ode mnie może będę sławny w końcu xD
    Piotrek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś najsuper z tym swoim pisaniem ^^

      Usuń
  3. Witaj :)
    Ostatnio odkryłam świetny singiel White Lies- Take It Out On Me :) Może tekst jest trochę depresyjny, ale muzyka jak najbardziej skoczna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez przypadkowo wpadałam na zespół Hillsong United jakiś czas temu. I od czasu do czasu lubię wpisać do nich i po słuchać paru kawałków. I fajnie, że ten utwór znalazł się tutaj.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy9/29/2016

    Faaajneee! Pierwszy utwór mi się podoba, głębią, ale i kunsztem muzycznym.
    Pozdrawiam ciepło,
    Ania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słuchałem, ale piosenkę Magic! odtworzę z miłą chęcią :)

    OdpowiedzUsuń

*PROSZĘ O NIEZOSTAWIANIE LINKÓW DO SWOICH BLOGÓW. *KOMENTARZE TYPU ,,ŚWIETNY POST" PROSZĘ SOBIE DAROWAĆ
Jestem radosnym człowieczkiem, ale będę jeszcze bardziej szczęśliwa, jeśli zostawisz tu po sobie ślad. Chciałabym tworzyć blog razem z Tobą, więc zapraszam Cię do komentowania :)

Copyright © 2016 Oczami humanistki , Blogger