21:14

Nie wyszukuj sobie chorób w internecie.


Często jest tak, że wpisujemy sobie jakieś dolegliwości w wyszukiwarkę z nadzieją, że znajdziemy w internecie rozpoznanie choroby. Kilka razy też tak zrobiłam i internet ,,postawił" mi diagnozę-raz guz mózgu, a za drugim razem rak jelita... Oczywiście nic z tych ,,diagnoz" się nie sprawdziło. Takie wyszukiwanie sobie chorób w sieci tyczy się najczęściej hipochondryków (czyli ludzi, którzy mają cały czas poczucie, że rozwija się w ich organizmie jakaś choroba).

Więc czy traktowanie wujka Google jako eksperta medycyny ma jakiś sens?

Jestem przekonana, że nie. Sama wiem po sobie, że takie wyszukiwanie sobie na siłę chorób tylko bardziej człowieka nakręca. Nie wszystkie informacje podane w sieci są prawdziwe. Warto zauważyć, że różne dolegliwości mogą oznaczać wiele ewentualnych chorób i wszystko trzeba rozpatrzać indywidualnie. Zauważyłam, że w internecie najczęściej ,,stwierdzą" Ci raka...

Najlepiej więc udać się do lekarza, jeśli w naszym organizmie nie wszystko działa tak jak powinno. Zostaniemy zbadani i nasze wątpliwości zostaną rozwiane (chociaż wszyscy wiemy, że z naszą służbą zdrowia bywa niestety różnie).

Owszem, internet stanowi cenne źródło informacji, ale wtedy gdy mamy już stwierdzoną ewentualną chorobę (odpukać ;). Na specjalnych forach możemy dzielić się doświadczeniami w walce z chorobą, zasięgnąć opinii innych odnośnie specjalistów, leków itd. Jednak nadal należy pamiętać, że ...


... morał z tej bajki jest krótki i jasny-jak to mówi moja koleżanka-wpisz sobie w internet, że masz katar to wyjdzie Ci, że masz HIV... Dlatego na wszystkie rzeczy napisane w internecie trzeba brać poprawkę.

1 komentarz:

  1. Doszukiwanie się chorób w internecie to zdecydowanie najgorsza rzecz jaką możemy sami sobie zrobić. Miałem w życiu etap gdzie sam już prawie umarłem włąsnie przez internet. Od chorób są lekarze więc im zostawmy diagnozowanie :)

    OdpowiedzUsuń

*PROSZĘ O NIEZOSTAWIANIE LINKÓW DO SWOICH BLOGÓW. *KOMENTARZE TYPU ,,ŚWIETNY POST" PROSZĘ SOBIE DAROWAĆ
Jestem radosnym człowieczkiem, ale będę jeszcze bardziej szczęśliwa, jeśli zostawisz tu po sobie ślad. Chciałabym tworzyć blog razem z Tobą, więc zapraszam Cię do komentowania :)

Copyright © 2016 Oczami humanistki , Blogger